Çardak Kaymakamı Sayın Salih KALKAN’ın ilçedeki tüm okullarda hayata geçirdiği bir projeden bahsedeceğim bu gün siz değerli okurlara ; “KİTAPLA BÜYÜYORUM PROJESİ”.
Kaymakam bey, Bu projeyi geldiği ilçede uygulamaya koymuş ancak sonuçlanmadan Çardak ilçemize tayini çıkmış. Onun için başarıya ulaşması için canı gönülden desteğe de hazır durumda. İstediği, öğretmenlerin bu projeye destek olması…
Okula giden her öğrenci eğitim-öğretim yılı süresince yedi kitap okuyacak.
“Senede yedi kitap ne ki? Benim öğrencim senede yetmiş kitap okuyor.” diyen öğretmenlerimizi duyar gibiyim. Kaymakam beyin toplantısında da gündeme geldi bu konu çünkü. Kitap okuma alışkanlığını kazanmış olan öğrencilere engel olacağı korkusundan bahsedildi. Kaldı ki bu tür öğrencilerin kitap okumalarına bir engel de teşkil etmiyor. Okuduğu kitaplardan bir kaçını proje doğrultusunda seçilmiş kitaplardan okuyacak.
Yukarıdaki gibi kitap kurdu kaç öğrencimiz var? Diye bir soru ile karşılaşılınca da bu sayının üzülerek belirteyim ki çok az olduğu ortaya çıkıyor. Büyük çoğunluk ise kitap okumuyor. Türkiye İstatistik Kurumu,(TÜİK) Nisan 2014’te Türkiye’de okuma oranlarıyla ilgili rapor açıkladı. Buna göre, Türkiye’de günde 6 saat televizyon izleyip, 3 saat internet kullanılırken kitap okumaya günde 1 dakika zaman ayrıldığı ortaya çıktı. Yılda 6 saat (günde bir dakika) kitap okuduklarını söyleyen katılımcılar, kitaba ihtiyaç listesinde 235. sırada yer veriyor. TÜİK raporunu dikkate alarak, millet olarak okumadığımızı söylersem herhalde yanlış söylemiş olmam.
Kitapla Büyüyorum Projesi bu, çoğunluktaki okumayan kitleye hitap ediyor.
Öğrencilere kitaplar sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakfı kanalıyla alındı ve dağıtımı gerçekleştirildi. Üç hafta sonra öğretmenlerimizce değerlendirmesi yapılacak, okudukları tespit edilenlere yeni kitaplar dağıtılacak. Okuyanların onure edilmesi için ne tür destek gerekiyorsa hepsine de açık. Yılsonunda dağıtılan kitaplardan olmak üzere okullarda sınıflar arası bilgi yarışması dahi planlanıyor. Tabi dereceye girenlerin de ödüllendirilmesi.
Her yıl yedi kitap okuyan bir öğrenci kitapla büyüyecek ve lise sona geldiğinde seksenden fazla kitap okumuş olacak. Kitapla büyüme aşaması tamamsa sorun yok. Sonrasında zaten okur.
Kitapla büyüyorum kampanyasının kısaca özeti böyle. Ne diyelim, bize de bu güzel organizasyona destek olmak düşüyor. Başarıya ulaşması dileğiyle…