NEZAKET

Abone Ol

Sizlere bu köşemden bazen düşündüren, bazen Güldüren Bazen mutlu eden konularda yazacağımı bilmenizi isteyerek sizlere merhaba demek istiyorum.

Yaşadığımız bütün olaylarda her zaman dikkatli,dikkatsiz,kurallı,kuralsız ve benzeri hayat çizgimizdeki çizgileri takip ederek kendimize,ailemize,toplumumuza,milletimize ,devletimize,yaşadığımız yaşayacağımız dünya veya dünya ötesi mutluluğumuza ulaşmak için yaşıyoruz.

Çünkü bütün insanlar mutlu ve huzurlu olmak için yaşıyor.Bu doğrultuda yaşamak içinse mücadele ediyor..Çalışıyor çabalıyor kimisi sınırları aşıyor kimisi Sınırlar içinde yeterli hissettiği noktada duruyor sınırları aşmamaya veya aşamamanın dayanılmaz hafifliğini hissediyor.Bu mücadele içinde Unuttuğumuz bir husus var "NEZAKET "aslına bakarsanız görgü Kuralları veya adabı muaşeret diye bildiğimiz kurallarla karıştırılan kavram..

Hemen Google amcaya soruyorum!

NEZAKET NEDİR 

Başkalarına karşı saygılı ve incelikli davranma, incelik, naziklik, zarafet

Milli Eğitim Bakanlığı sitesinde yukarıdaki açıklamayı okuyabilirsiniz.

Velhasıl nezaket; toplumda ki algısı görgü Kuralı olarak kültürümüzde var ola gelmekte. Şimdi günlük hayatta nezaketsiz örneklerimize bakarak Karşılığında nezaket nedir bulalım mı? Sizi biri telefonda Arıyor telefonu açmıyorsunuz ve daha sonra sizde arayana duymamıştım sessizde kalmış diye yalan söylüyorsunuz veya toplantıdaydım diyorsunuz.Halbuki bal gibi yalan söylüyorsunuz,bu yalanı kendiniz biliyorsunuz karşı taraf bilmiyor mu zannediyorsunuz ..Siz bir lokantaya gittiğinizde lokantadaki garsonun isimliğini görseniz bile ona hitaben hişt bakar mısın veya bi bakar mısın garson diyoruz.?Size güvenerek şirketiniz cep telefonu emanet ediyor ve bu telefonla şirket işleriyle ilgili görüşme yapmanız gerekirken Şahsi işlerinizde veya cumalaşmak için başta kendi aile büyükleriniz olmak üzere tüm sülalenizi arıyorsunuz nerede kaldı şirket

işleri..yaptığınız ,yapmak istediğiniz işleri kafanızdan geçirirken önce kendinizi düşünüyorsanız kararlısınız ve karşınızdakine de nezaketlisiniz.

Yok, eğer sadece karşı tarafı düşünerek hareket ediyorsanız maalesef samimiyetsizlik yapıyorsunuzdur işte tam burada ayağınızı kaldırın yine nezaketsiz bir davranışa sebep olmanız an meselesidir.